sobota, 27 maja 2017

poniedziałek, 9 stycznia 2017

Kasza jaglana z gruszką, orzechami i ziarnami, Przepis nr 1/2017

To jedna z moich ulubionych potraw, których nauczyłam się z nowego programu odżywiania.
Prosta, wymaga niewielu składników, da się też zrobić z kaszy jaglanej wcześniej ugotowanej.
A skoro trafiła na moją stronę tytułową tego bloga, to z całą pewnością jest warta grzechu.
Spróbuj a nie pożałujesz!

Składniki 
Dla singla, czyli dla 1 os.
(w razie czego mnożymy przez dowolną ilość osób)
1) Kasza jaglana - ok. 3-4 łyżki suchej kaszy
2) 1 średnia gruszka
3) ziarna: pestki dyni, słonecznika, sezam
orzechy: nerkowce, orzechy włoskie, ew. co lubisz
4) odrobina oleju kokosowego

środa, 28 grudnia 2016

Zielony koktajl na odtrutkę po świętach, Przepis nr 15/2016

W tym roku nie naszykowałam zbyt dużo potraw na święta. Po przeprowadzce miałam na głowie inne sprawy, takie jak: urządzenie się w kuchni (punkt pierwszy!) i urządzenie biura (punkt drugi!) i cała reszta.
Trochę czasu zajęło mi rozpakowanie wszystkich kartonów i urządzeń kuchennych. Ale teraz już jestem i wracam do Was z powrotem z własnymi kreacjami zdrowej kuchni.
Nie ma co się czarować. Większość z nas w święta trochę sobie pofolgowała i pozwoliła podjeść a to słodyczy, a to napchać się do nieprzytomności innymi świątecznymi postnymi ekhem potrawami.
Toteż nic dziwnego, że po świętach ledwo się ruszamy, szukamy metody na odtrutkę i chcemy gwałtownie poczuć się znowu lżej oraz dopiąć spodnie i inne elementy odzieży.
Jedną z moich metod na ustawienie z powrotem metabolizmu po gorszych pod względem jakości lub ilości jedzenia dniach jest:
Zielony odtruwający koktajl warzywno-owocowy z niesamowitymi zdrowymi dodatkami.
Po takim koktajlu skrzydła wyrosną Ci szybciej i lepiej niż po wypiciu jednego z reklamowanych napojów energetycznych!

piątek, 16 września 2016

Jajecznica w bereciku, Przepis nr 14/2016

Ten przepis powstał trochę przypadkiem, w czasie kiedy zdecydowałam się nie jeść pieczywa pszennego, tylko sama sobie przyrządzać wszelkie pieczywo lub w zamian za to - piec placki lub naleśniki. W szafce miałam mnóstwo innego rodzaju mąki: orkiszowa, gryczana, ryżowa, z ciecierzycy, owsiana, żytnia. I to z tej mąki (zmieszałam 2 rodzaje) zrobiłam naleśniki, bo jakieś węglowodany do jajecznicy jednak mi smakują.
Moje preferencje to od dawna duża ilość warzyw. Dlatego do tej wersji jajecznicy również potrzeba będzie sporo warzyw.

środa, 7 września 2016

Koktajl owocowy z papryką, Przepis nr 13/2016

Jak się już dorwałam do tego nowego blendera, to działam i codziennie robię sobie energetyczną bombę.
Wczoraj do porannego koktajlu użyłam:
2-3 małych jabłek działkowych (eko), obranych i bez gniazd nasiennych, spore sklepowe jabłko wzięłabym jedno
1 banana
1 kiwi
duża garść szpinaku
1/2 puszki mleczka kokosowego (200 ml)
Ewentualnie na sam koniec można dodać łyżeczkę sproszkowanego glonu morskiego chlorelli.
Najpierw do kielicha nalałam mleczka kokosowego, potem wsypałam wszystkie twarde i pokrojone nieco drobniej składniki.

piątek, 2 września 2016

Czas na koktajle, zielony, Przepis nr 12/2016

Koniec lata stał się dla mnie motywacją do zakupu blendera kielichowego obdarzonego wdzięczną polską nazwą koktajler i wreszcie zaczęłam robić koktajle, co obiecywałam sobie od dawna.
Poza tym nadal jeszcze w sklepach jest sporo owoców i warzyw, które czas najwyższy zacząć przerabiać je na zdrowe koktajle i smoothie.

piątek, 5 sierpnia 2016

Jajecznica z warzywami, Przepis nr 11/2016

Często rano nie mamy czasu ani chęci na bardzo skomplikowane dania. 
Ma być szybko, zdrowo i apetycznie. Te warunki spełnia według mnie najpyszniejsza jajecznica, którą udało mi się zrobić ostatnio, czyli jajecznica z warzywami.