piątek, 5 sierpnia 2016

Jajecznica z warzywami, Przepis nr 11/2016

Często rano nie mamy czasu ani chęci na bardzo skomplikowane dania. 
Ma być szybko, zdrowo i apetycznie. Te warunki spełnia według mnie najpyszniejsza jajecznica, którą udało mi się zrobić ostatnio, czyli jajecznica z warzywami.

Żeby zrobić aromatyczną jajecznicę warzywną (dla 1 os.) potrzebujemy:
2 jajka
oraz warzywa, w tej wersji:
1/3 średniej cukinii
1/4 papryki czerwonej
1/4 sporej cebuli czerwonej

do smażenia:
masło klarowane lub olej kokosowy (lub inny zdrowy, ale z tymi wychodzi naprawdę bajecznie)

Warto dodać jako dodatki:
przyprawy ziołowe do smaku
sól
pieprz (np. świeżo mielony lub świeżo starty w moździerzu)
kurkuma
świeża natka pietruszki
kawałek selera naciowego/sałaty/pomidora itp. do położenia na talerz do ozdoby

Przygotowanie:
Na rozgrzaną patelnię z lekko rozpuszczonym masłem klarowanym wrzucamy pokrojone na dość grubo  (ja wolę grubo, a ty zrób jak uważasz) warzywa. Ja zaczynam od cebuli, po jej lekkim podrumienieniu dorzucam resztę pokrojonych warzyw.
Na podgrzane warzywa, maj nie być spalone, wbijamy jajka. Moje mają po dwa żółtka, mam dobrego dealera na bazarku. :)
Smażymy, jak lubimy, ale nie grzejemy całości zbyt długo, jeśli chcemy, żeby zachowała jakieś wartości odżywcze. Po usmażeniu do pożądanej miękkości czy twardości zdejmujemy z ognia i szykujemy resztę przypraw.
U mnie głównie natka pietruszki i świeżo rozdrobniony pieprz czarny.

Gotowa jajecznica dobrze smakuje w towarzystwie ciemnego chleba pełnoziarnistego.
A tak prezentuje się u mnie efekt końcowy:
Chleb z masłem też chętnie doprawiam pieprzem i pietruszką.
I całość gotowa do podania:

Myślę, że jeśli zrobicie taką jajecznicę dla kogokolwiek, w tym dla siebie, możecie być pewni jego dozgonnej wdzięczności za wyszukany i smaczny posiłek.
Smacznego!
Wasza iw

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witajcie na moim blogu iw-kulinarnie.
Od maja 2015 gotowanie stało się moją nową pasją.
Ciągle od nowa mnie zachwyca, ile zdrowych i dobrych rzeczy można przygotować i zjeść.
Zapraszam Was do zapoznawania się z tą moją nową pasją.