piątek, 16 września 2016

Jajecznica w bereciku, Przepis nr 14/2016

Ten przepis powstał trochę przypadkiem, w czasie kiedy zdecydowałam się nie jeść pieczywa pszennego, tylko sama sobie przyrządzać wszelkie pieczywo lub w zamian za to - piec placki lub naleśniki. W szafce miałam mnóstwo innego rodzaju mąki: orkiszowa, gryczana, ryżowa, z ciecierzycy, owsiana, żytnia. I to z tej mąki (zmieszałam 2 rodzaje) zrobiłam naleśniki, bo jakieś węglowodany do jajecznicy jednak mi smakują.
Moje preferencje to od dawna duża ilość warzyw. Dlatego do tej wersji jajecznicy również potrzeba będzie sporo warzyw.


SKŁADNIKI JAJECZNICY W BERECIKU* 
1/2 średniej cukinii
1/4 średniej cebuli
3-4 pieczarki
1/4 papryki
1 mały pomidor lub 1/2 sporego pomidora
pół paluszka selera naciowego
2 jajka

Kaloryczność poszczególnych składników można sprawdzić odważając je na wadze wyliczającej ilość kalorii w zależności od produktu.

Dodatki:
Przyprawy: zioła, najlepiej też świeża natka pietruszki lub rukola, sól, pieprz, szczypta ziół prowansalskich lub innych do smaku, kurkuma.

SKŁADNIKI PLACKA(-ÓW)
- 3 łyżki mąki - może być z ciemnego ryżu, z mąki żytniej, orkiszowej lub ich mieszanka
- 3 łyżeczki mielonego siemienia lnianego do połączenia składników
- pół szklanki mleka lub wody do rozmieszania (ma powstać konsystencja niezbyt rzadkiej śmietany)
Do smażenia: masło klarowane lub olej kokosowy.

PRZYGOTOWANIE
Kroimy cebulkę, pieczarki, wrzucamy na podgrzaną patelnię z tłuszczem. Do przyrumienionych cebuli i pieczarek dorzucamy pokrojone dość drobno pozostałe warzywa. Po ok 5-8 minutach zdejmujemy z palnika lub przestawiamy na najmniejszy o najmniejszej ilości emitowanego ciepła.
W tym czasie smażymy placek a raczej placki. 
Smażymy jeden większy, jeden mniejszy naleśnik, czy placek. Kiedy placki się dopiekają, wstawiamy ponownie na palnik warzywa, a kiedy już zmiękną, wbijamy do nich jajka. Ścinamy na patelni z warzywami jajecznicę tak jak lubimy.
Na talerz wykładamy najpierw placek, a raczej naleśnik. Na wierzch nakładamy jajecznicę, posypujemy natką pietruszki.
Przykrywamy mniejszym plackiem.
I w tej sposób powstaje bardzo zdrowa i pożywna jajecznica z berecikiem.
Smacznego. Jest naprawdę pyszna!

*Skład potrawy dla 1 osoby dorosłej, dla dwóch osób podwajamy składniki.

4 komentarze:

  1. Nie mniej i nie więcej - to są moje smaki! Pyszne. Naleśniki są świetne, można z nich wyczarować tyle wspaniałych smaków, nie tylko słodkich, ale przede wszystkim wykwintnych, słonych. Dania z mięsem, z warzywami, jajkami, z roślinami strączkowymi, a przyprawy dopełnią reszty, a dodatek dopełniający wszystkiego to rukola. Kocham! Jeden twój wpis i mnie wyobraźnia poniosła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że też lubisz moje przepisy Agnieszko :)

      Usuń
  2. Naleśniki z jajecznicą - tego jeszcze nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń

Witajcie na moim blogu iw-kulinarnie.
Od maja 2015 gotowanie stało się moją nową pasją.
Ciągle od nowa mnie zachwyca, ile zdrowych i dobrych rzeczy można przygotować i zjeść.
Zapraszam Was do zapoznawania się z tą moją nową pasją.