środa, 7 września 2016

Koktajl owocowy z papryką, Przepis nr 13/2016

Jak się już dorwałam do tego nowego blendera, to działam i codziennie robię sobie energetyczną bombę.
Wczoraj do porannego koktajlu użyłam:
2-3 małych jabłek działkowych (eko), obranych i bez gniazd nasiennych, spore sklepowe jabłko wzięłabym jedno
1 banana
1 kiwi
duża garść szpinaku
1/2 puszki mleczka kokosowego (200 ml)
Ewentualnie na sam koniec można dodać łyżeczkę sproszkowanego glonu morskiego chlorelli.
Najpierw do kielicha nalałam mleczka kokosowego, potem wsypałam wszystkie twarde i pokrojone nieco drobniej składniki.
Już zaczynają się mieszać...
Po zmiksowaniu wszystko już stanowi fajny zdrowy koktajl. Ja jednak próbuję od pewnego czasu doprawiać moje koktajle witaminową bombą. A taką właśnie bombą jest szpinak.
Do jasnego koktajlu dodałam więc porządną garść szpinaku.
Miksujemy dalej dopychając przedtem nieco liście w głąb koktajlu.

A tak wygląda efekt końcowy.

Smak to naturalna słodycz i aksamit jednocześnie.
Z podanej wyżej ilości wyszły mi takie dwie szklanki.
Można też dodawać łyżeczkę chlorelli, to będzie jeszcze więcej witamin.
Na wierzchu do smaku dodana łyżeczka jogurtu typu greckiego, namoczone i obrane migdały oraz łyżeczka miodu.
A teraz słowo na temat składników specjalnych:
Szpinak ma właściwości antynowotworowe i chroni przed miażdżycą, a to wszystko dzięki takim składnikom jak witamina C, luteina i beta-karoten (przeciwutleniacze). Poza tym zawiera magnez, czyli pomaga zwalczać i przeciwdziałać stresom, zapobiega bólom głowy. Jest jeszcze potas, który obniża ciśnienie i reguluje pracę serca. 
Ciśnienie to ja raczej mam niskie, ale serce też mam, to niech sobie reguluje. :)
Dodatkowym bonusem jest zawarta w szpinaku witamina K, ważna dla krzepnięcia krwi, witaminy z grupy B, obniżające cholersterol i witamina E, opóźniająca procesy starzenia. Co jeszcze mnie przekonuje do szpinaku? Ano to, że zawarty w nim potas i witaminy z grupy B uczestnicząc w spalaniu węglowodanów i tłuszczów, czyli wspomagają przemianę materii, a tym samym przyczynić się mogą do redukcji wagi. A do tego sam szpinak jest niskokaloryczny. 100 gram szpinaku do 16 kcal.
Jedynym minusem wydają się być zawarte w szpinaku szczawiany, jeśli ktoś ma więc zagrożenie kamicą szczawianową, powinien jadać go ostrożnie.
Tych zalet szpinaku jest dużo więcej, ale na dziś wystarczy. O innych składnikach koktajli będę pisała systematycznie przy okazji kolejnych wpisów. Na raz taka dawka wiedzy wystarczy.
Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Papryki do koktajlu jeszcze nie dodawałam, trzeba będzie spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Papryka w smaku dodaje słodkości i lekkiej kwasowości. :)

      Usuń

Witajcie na moim blogu iw-kulinarnie.
Od maja 2015 gotowanie stało się moją nową pasją.
Ciągle od nowa mnie zachwyca, ile zdrowych i dobrych rzeczy można przygotować i zjeść.
Zapraszam Was do zapoznawania się z tą moją nową pasją.