sobota, 27 maja 2017

Rabarbarowe niebo w gębie, Przepis nr 2/2017

Rabarbarowe niebo w gębie
A to najprostszy i najszybszy deser z rabarbaru.
Wersja konfekcjonowana
Wersja wielkoformatowa

Co potrzeba:
- ok. 1 kg rabarbaru
- ok. 100 ml cukru trzcinowego lub ksylitolu
- 1 opakowanie cukru waniliowego (bez tego też pysznie wychodzi)
można też dodać 1-1,5 łyżki miodu
- 0,25 kg truskawek
- ewentualnie odrobina imbiru świeżego do smaku (zetrzeć lub drobno pokroić ilość wielkości ząbka czosnku)
- bita śmietana / jogurt do smaku

Jak to zrobić?
Są dwie szkoły, jedna mówi, żeby obrać inna, żeby nie obierać rabarbaru, nasz był obrany ale niezbyt dokładnie.
Rabarbar posiekać na niewielkie kawałki (ok. 1 cm długości)
Wychodzi to całkiem apetycznie
Pokrojony rabarbar wrzucamy do garnka z cukrem można ewentualnie dodać cukier puder lub miód. Mieszamy gotując na wolnym ogniu...

Uwaga!
Nie dodajemy wody! Pod wpływem cukru rabarbar rozpada się malowniczo... 
Całe gotowanie lepiej robić na niewielkim ogniu, u mnie na kuchni indukcyjnej ustawiłam między 8 na początku, a 5-6 pod koniec. Sprawdzamy i dość często mieszamy konsystencję deseru. 
Dość szybko kawałki rabarbaru rozpadają się. Wtedy dopiero dodajemy truskawki i imbir.
Doprowadzamy do mniej więcej takiej konsystencji (trwa to ok. 15 max. 20 minut):
Gotowy deser smakuje bosko!
Do pucharka deserowego można dodać łyżeczkę lub dwie śmietanki lub jogurtu. Można oczywiście zjeść ten deser całkiem sam.

Albo z łyżeczką jogurtu, lekko kwaskowy smak dobrze się komponuje ze słodyczą rabarbaru i truskawek.
Ale ja dziś zaszalałam, zrobiłam też lekkie ciasto czekoladowe, do tego była bita śmietana.

A tak wygląda pełna porcja ciasta, bitej śmietany własnej roboty i deseru rabarbarowego.

To na dziś tyle, przepisy sprawdziłam i na ten upał, który nam się szykuje w najbliższych dniach gorąco polecam!

Smacznego :)
Wasza iw

2 komentarze:

Witajcie na moim blogu iw-kulinarnie.
Od maja 2015 gotowanie stało się moją nową pasją.
Ciągle od nowa mnie zachwyca, ile zdrowych i dobrych rzeczy można przygotować i zjeść.
Zapraszam Was do zapoznawania się z tą moją nową pasją.